|
 |
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi informacjami.
|
|
 |
 |
 |
|
 |
|
 |
Z kraju i regionu |
 |
|
 |
Prawie 200 szkół w Kujawsko-Pomorskiem przeznaczonych do likwidacji |
 |
2012-03-05
|
Rekordową liczbę, prawie 200 szkół, zamierzają zlikwidować w 2012 roku samorządy regionu kujawsko-pomorskiego. Znaczna część tych placówek to jednak szkoły dla dorosłych, których reorganizację wymusiła zmiana przepisów ustawowych.
Jak poinformowała Katarzyna Komakowska, wizytator Kujawsko-Pomorskiego Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, zmienione przepisy oświatowe przewidują, ze z dotychczas funkcjonujących szkół dla dorosłych pozostaną tylko licea i szkoły policealne. "Pozostałe placówki będą wygaszane w miarę ubywania uczniów lub przekształcane w inne typy - najczęściej licea" - wyjaśniła Komakowska.
Do kuratorium wpłynęło aż 168 wniosków o likwidację lub przekształcenie szkół ponadgimnazjalnych. "Przy okazji tych zmian likwidowane są szkoły, które w rzeczywistości nie funkcjonują i od dawna nie ma do nich naboru" - zaznaczyła wizytator.
Do kuratorium w Bydgoszczy wpłynęło także 31 wniosków dotyczących planowanej likwidacji przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów. Dotychczas kurator zaopiniował 21 spośród nich, w tym sześć negatywnie.
Opinia kuratora nie jest jednak dla samorządu wiążąca. W przypadku likwidacji placówek dotychczas funkcjonujących normalnie, samorządy, które je prowadzą, muszą zapewnić uczniom możliwość kontynuowania nauki na dotychczasowym poziomie.
Bez problemu zostanie zlikwidowana m.in. szkoła podstawowa w Dulsku (gm. Radomin), do której uczęszcza niespełna 60 dzieci. Decyzją radnych, od 1 września placówka formalnie zniknie, ponieważ zostanie przekształcona w filię szkoły w pobliskim Radominie.
Protesty rodziców i nauczycieli budzi natomiast propozycja zlikwidowania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Lubaszczu koło Nakła nad Notecią. Uczniowie tej placówki mieliby od września dojeżdżać do Samostrzela. Nauczyciele oczekują z kolei, że powiat zagwarantuje im otrzymanie pracy w innych szkołach.(PAP)
|
wstecz
|
|
|
 |
|
|
 |
|